fbpx
chatbot_pro_nasemaso

Jak chatbot zefektivňuje práci řezníkům v Naše maso?

Předpokládaná doba čtení: 6 minut

Tým lidí seskupených kolem Radka Chaloupky provozuje již 20 let řeznictví v Dlouhé ulici v Praze. Během této doby se značka Naše maso stala synonymem luxusního řeznictví, kde najdete jen to nejkvalitnější maso od tuzemských i zahraničních chovatelů. Dodavatelé drůbeže z Nestanic či přeštíků z Mladotic jsou pod pečlivým dohledem společnosti Amaso. Pokud je vám toto jméno povědomé, nemýlíte se – řeznictví Naše maso je součástí velké gastro rodiny Ambiente. A jak v Naše maso pomáhá chatbot?

Máme rádi technologie. Sice jsme na telefonu, ale z 90% se otázky hostů opakují a proto je chatbot od šéfbota nedílnou součástí našeho eshopu již 4 roky.

Nemuseli jsme se nijak moc namáhat ani nic psát, ale tato nepříjemná činnost byla udělána za nás. Jen jsem si sedl do zasedačky a chrlil myšlenky. Za pár dní mi přišla ucelená struktura ke kontrole a nasazení. Jednou ročně se sejdeme a chatbot modifikujeme podle nejčastějších otázek nebo o témata, která zajímají naše hosty. Chodí přes něj mnoho dotazů, které by se k nám jen těžko dostaly a často končí nákupem. Teď nasazujeme zpětnou vazbu a jsem zvědav, co to provede. Výborná služba!

Radek Chaloupka, Naše maso

Spojení e-shopu a chatbota je trvanlivé

Obliba Čechů v online nakupování vedla provozovatele řeznictví k rozhodnutí vytvořit první e-shop s masem a uzeninami v České republice, a nabídnout tak zákazníkům moderní formu prodeje. O tom, že šlo o krok správným směrem, hovoří čísla; téměř 20 % celkového obratu společnosti Naše maso se generuje právě prodejem přes e-shop.

Radek Chaloupka však nechtěl zůstat v půli cesty a přemýšlel, jak by online prodej masných výrobků zatraktivnil a zákazníkům ještě více usnadnil. Jeho volba nakonec padla na chatbota od společnosti šéfbot, s. r. o.. Chatbot může na webových stránkách plnit nejrůznější úkoly, v tomto případě měl fungovat hlavně jako průvodce výběrem produktů.

Protože se chatbot vždy vytváří a nastavuje individuálně dle přání zadavatele, vyvstala před produkčním týmem šéfbota výzva, vybrat ze stovek nabízených produktů ty klíčové a vhodným způsobem je prezentovat zákazníkům. A to se nakonec k všeobecné spokojenosti povedlo.

report chatbot naše maso
Report využití chatbota

Výběr masa pro každou příležitost

Výsledná podoba komunikačního schématu chatbota do jisté míry simuluje skutečnou návštěvu u řezníka. Zákazník, který přemýšlí třeba nad nedělním obědem, si vybírá nejen dle druhu masa, ale hlavně podle způsobu úpravy, resp. jednoduchého receptu. V nabídkách jsou samozřejmě i obrázky, aby klient mohl vybírat i očima. Ať už tedy shání jemné telecí na křehké řízky, bůček na pečení nebo vyzrálé hovězí na gril, chatbot ho vždy neomylně dovede až na konkrétní položku v e-shopu, kde zákazník už jen klikne na tlačítko “Do košíku”.

Pro zvídavé konzumenty jsou navíc připraveny krátké videoukázky o výběru a přípravě masa na tatarák či guláš, rady ke správnému skladování masa a mnohé další.

Specifické nastavení spuštění

Při nákupu přes e-shop hledají zákazníci nejčastěji informace o způsobech a ceně dopravy, době doručení, možnostech reklamace apod. Proto jsme i tuto problematiku zapracovali do chatbota pro Naše maso. Výhodou je, že se tato sekce samostatně otevírá na vybraných URL adresách (např. v Košíku), aby měl zákazník požadované informace ihned po ruce. Najde zde nejen konkrétní odpovědi, ale také kontakty na zákaznickou linku, případně může provozovateli zanechat vlastní vzkaz.

Při existenci zákaznické linky se často objevují dotazy, proč ještě používat chatbota. Je pravda, že ve specifických případech nelze lidského rádce plnohodnotně nahradit, ale chatbot telefonní linku výborně doplňuje. Málokdo si může dovolit provozovat zákaznickou linku 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Chatbot ale pracovní dobu neřeší. Lednová statistika ukázala, že 70 % otevření chatbota se uskutečnilo až po 17. hodině a 27 % klientů si maso vybíralo o víkendu. O tom, že jsou tato čísla dokonce nadprůměrná, se můžete přesvědčit v naší každoroční analýze chatbotů.

různé starty chatbot nové maso
Ukázka různých startů

Chatbot nejen na Vánoce

Druhý příklad využití chatbota pro Naše maso souvisí se sezónními změnami. Každý rok totiž přináší období, kdy prodejci přicházejí se speciálními nabídkami. Pomyslným vrcholem bývají Vánoce a nákupní horečka v předvečer svátků. Naše maso v tomto čase přichází se speciálním vánočním sortimentem. K dostání je např. mléčné tele, kilometry vinné klobásy či hovězí tatarák na silvestrovské pohoštění. Proto je v chatbotu připravena samostatná “vánoční komunikační větev”, která se každoročně aktualizuje a ve vybraném období zapíná. Tuto část lze opět spouštět z předem definované URL adresy, nebo ji připnout k hlavnímu úvodnímu menu.

Získání zpětné vazby

Zákazníci Naše maso vědí, že si za vyšší ceny kupují opravdu prémiové výrobky, průměrná výše útraty je zhruba 1500 Kč na jednu objednávku. Aby mohli provozovatelé řeznictví laťku kvality neustále posouvat výše, potřebují znát názory a přání svých klientů. Vhodným nástrojem pro sběr zpětné vazby je opět chatbot. Existuje více způsobů, jak takového chatbota ke klientovi dostat. V zásilce může být například přiložena vizitka s odkazem, doručovací obal může být potištěn QR kódem. V Naše maso zvolili variantu zaslání automatického e-mailu po potvrzení doručení objednávky, ve kterém je odkaz.

chatbot zpětná vazba
Ukázka zpětné vazby

Klient má možnost ohodnotit šíři sortimentu, kvalitu balení, ochotu personálu v prodejně, resp. rychlost dodání kurýrem. Může popsat svou konkrétní zkušenost nebo navrhovat dílčí vylepšení. V případě, že v chatbotu zanechá svůj kontakt, mohou s ním situaci řešit přímo zástupci Naše maso.

Chatbot se zpětnou vazbou se také klienta zeptá, zda může být jeho hodnocení využité k marketingovým účelům, případně, zda chce dané hodnocení sdílet na jiných platformách typu Firmy, Facebook, Google apod. Tím umožňuje přirozené šíření pozitivních ohlasů v online prostoru.

Zajímá vás, jestli by se chatbot hodil i pro vaše podnikání? Stačí nám na sebe zanechat kontakt ve formuláři níže a my se vám ozveme s návrhem řešení zdarma!

Jan Ružička

O chatboty se zajímám již od roku 2016. Zkušenosti jsem o nich sbíral v Dánsku, Německu, ale také v Anglii, kde jsme měli firmu zaměřenou na věrnostní karty právě skrze chatboty. Baví mě zlepšování procesů, automatizace a také se dlouhou dobu věnuji marketingu.

Zajímá vás, jestli by se chatbot hodil i pro vás?

    Získejte ukázku chatbota zdarma!