fbpx
chatbot_matrace_spime_cz

Chatbot s konfigurátorem vybírá vhodnou matraci

Předpokládaná doba čtení: 5 minut

Tradiční český výrobce postelí a matrací, to je Postelia s.r.o.

Spánek je velmi důležitou součástí lidského života. Jeho absence či špatná kvalita mohou vést od únavy přes stres až po závažné zdravotní komplikace. Nezbytnou podmínkou dobrého spánku je samozřejmě kvalitní postel. Již od roku 2005 si mohou zákazníci vybírat výrobky české firmy Postelia s.r.o. Její postupně se rozšiřující sortiment dnes zahrnuje kompletní nabídku postelí z vyzrálého masivu, originální řady matrací z několika druhů nejkvalitnější německé pěny, a dokonce i vlastní sadu lamelových či laťových roštů vyrobených ze špičkových komponentů. A jak s tím souvisí chatbot?

Online prodej lze snadno podpořit chatbotem

Než si novou postel koupíte, chcete ji většinou nejen vidět, ale také si ji vyzkoušet. Tento požadavek uspokojí síť poboček rozprostřených po celé ČR. Zároveň ale Postelia s.r.o. ukazuje, že prodávat tento typ zboží lze úspěšně i online. Firma provozuje vlastní webové stránky spime.cz, kde návštěvníka čeká opravdu velký výběr produktů do ložnice. Široké produktové portfolio s sebou ale přináší i více dotazů typu: Jak si správně vybrat vhodnou matraci či postel? Odpovídat na všechny dotazy telefonicky nebo e-mailem není efektivní řešení, a proto si na web spíme.cz našel cestu náš chatbot.

Na spime.cz je chatbot vždy vzhůru

Pro ilustraci se podíváme na data za první čtvrtletí roku 2023. Přes 1630 návštěvníků webu spime.cz si otevřelo chatbota a více než 570 z nich zavítalo do sekce nejčastějších dotazů. Téměř 60 % návštěvníků využilo chatbota mimo pracovní dobu (počítanou od 9:00 do 17:00). Právě nonstop provoz dělá z chatbota vhodnou alternativu zákaznické linky.

Cesta ke zdravému spánku vede přes chatbota

Pokud se ptáte, co přes chatbot na webu spime.cz dělá, je odpověď jednoduchá: To, co umí nejlépe. Radí zákazníkům s výběrem a zodpovídá jejich zvídavé otázky. Ať už vybíráte jednolůžko, velké letiště nebo stylovou palandu, chatbot vás vždy pomocí obrázkových nabídek dovede ke konkrétnímu typu produktů. Postele jsou však jen začátek. Nejvíce práce chatbot odvádí u matrací. Správná matrace je předpokladem dobrého spánku a na jejím výběru opravu velmi záleží. Proto byl do chatbota pro Postelia, s.r.o. zaintegrován konfigurátor, který podle klíčových parametrů najde optimální produkt pro každého zákazníka.

Výběr matrace je díky konfigurátoru mnohem snadnější

Jak to funguje v praxi? Při hledání nejlepší matrace zadáváte do konfigurátoru postupně několik údajů. Zda bude matrace sloužit pro dospělého nebo různě staré děti, zda ji budete využívat ke každodennímu spaní, nebo jen na občasné přespání. Ze získaných údajů o výšce a váze vypočítá chatbot hodnotu vašeho BMI, a dále se zeptá na typ používaného roštu a preferovanou tuhost. Následně se zákazníkovi zobrazí nabídka matrací, které nejlépe odpovídají zadaným parametrům. Ve všech případech má klient možnost tento předvýběr ignorovat a prohlédnout si kompletní nabídku e-shopu.

Konfigurátor v chatbotu nebo kalkulačka na webu?

Nespornou konkurenční výhodou konfigurátoru v chatbotu je určitě jeho univerzálnost a cena. Zatímco programování speciální kalkulačky přímo na webu je náročné časově i finančně, do standardního chatbota lze snadno přidat požadovanou výpočtovou logiku a sadu podmínek, které zúží vyhledávání na patřičný druh výrobků. Konfigurátor je navíc součástí chatbota, který zároveň sbírá poptávky a kontaktní údaje zákazníků, odpovídá na nejčastější dotazy například k objednávkám a dopravě, a ještě stručně představí firmu. Jde tedy o komplexní nástroj pro podporu prodeje, nikoli jen o jakousi ad hoc implementaci jedné funkcionality.

Specifické požadavky předá chatbot odborníkům

Jedním z rušivých elementů spánku jsou také zdravotní problémy, které mohou být vhodnou matrací a roštem zmírněny, či dokonce odstraněny. Chatbot samozřejmě není lékařem či fyzioterapeutickým odborníkem, ale přesto i v tomto případě sehrává aktivní roli. Od zákazníka získá údaj o typu zdravotního problému (bolavá krční páteř, skolióza, vyhřezlá ploténka apod.), doptá se na preferenci tuhosti matrace, aktuální váhu, či nejčastější spánkovou polohu a nezbytné kontaktní údaje. Ucelená informace obratem doputuje do Postelia, s.r.o., kde už tamní specialisté, kteří při vývoji matrací úzce spolupracují se zdravotníky, dokáží takovému zákazníkovi navrhnout výrobek přesně na míru.


Konfigurátor je jen jednou z mnoha funkcionalit, které náš chatbot umí. Zajímá vás, jestli by se chatbot hodil i pro vaše podnikání? Stačí nám na sebe zanechat kontakt ve formuláři níže a my se vám ozveme s návrhem řešení zdarma!

Jan Ružička

O chatboty se zajímám již od roku 2016. Zkušenosti jsem o nich sbíral v Dánsku, Německu, ale také v Anglii, kde jsme měli firmu zaměřenou na věrnostní karty právě skrze chatboty. Baví mě zlepšování procesů, automatizace a také se dlouhou dobu věnuji marketingu.

    Získejte ukázku chatbota zdarma!