Spime.cz má chatbota s konfigurátorem a kontextovou AI!
Předpokládaná doba čtení: 5 minut
Obsah
- Spime.cz má chatbota s konfigurátorem a kontextovou AI!
- Tradiční český výrobce postelí a matrací, to je Postelia s.r.o.
- Online prodej lze snadno podpořit chatbotem
- Cesta ke zdravému spánku vede přes chatbota s konfigurátorem
- Specifické požadavky předá chatbot odborníkům
- Konfigurátor v chatbotu nebo kalkulačka na webu?
- Naučili jsme AI odpovídat konkrétně
- Na spime.cz je chatbot vždy vzhůru
Tradiční český výrobce postelí a matrací, to je Postelia s.r.o.
Spánek je velmi důležitou součástí lidského života. Jeho absence či špatná kvalita mohou vést od únavy přes stres až po závažné zdravotní komplikace. Nezbytnou podmínkou dobrého spánku je samozřejmě kvalitní postel. Již od roku 2005 si mohou zákazníci vybírat výrobky české firmy Postelia s.r.o. Její postupně se rozšiřující sortiment dnes zahrnuje kompletní nabídku postelí z vyzrálého masivu, originální řady matrací z několika druhů nejkvalitnější německé pěny, a dokonce i vlastní sadu lamelových či laťových roštů vyrobených ze špičkových komponentů.
Online prodej lze snadno podpořit chatbotem
Ačkoli si část zákazníků stále chce postel nebo matraci před koupí osobně vyzkoušet, obliba on-line prodejů neustále roste. Proto na webových stránkách spime.cz čeká návštěvníka opravdu velký výběr produktů do ložnice. Náš chatbot zvládne zákazníkovi poradit s výběrem, zodpoví mu dotazy nebo vytvoří poptávku. Zákaznickému centru tak výrazně šetří čas. Své uplatnění nachází i v marketingu, tedy ve spojení s reklamou. Krátká facebooková reklama s proklikem do chatbota výrazně zvyšuje počty poptávek.
Cesta ke zdravému spánku vede přes chatbota s konfigurátorem
Ať už vybíráte jednolůžko, velké letiště nebo stylovou palandu, chatbot vás vždy pomocí rozhodovacího stromu a obrázkových nabídek dovede ke konkrétnímu typu produktů. Postele jsou však jen začátek, nejvíce práce chatbot odvádí u matrací. Správná matrace je předpokladem dobrého spánku a na jejím výběru opravdu velmi záleží. Proto byl do chatbota pro Postelia, s.r.o. zaintegrován konfigurátor, který zákazníkovi doporučí nejvhodnější produkt podle několika parametrů:
- typ uživatele (dospělý/dítě)
- frekvence využití matrace
- BMI vypočtený z váhy a výšky uživatele
- typ roštu
Po vyplnění údajů je uživatel přesměrován na nabídku matrací, které odpovídají jeho preferencím.
Specifické požadavky předá chatbot odborníkům
V jiné části se chatbot zaměřuje na zdravotní matrace. Ty pomáhají uživatelům odbourávat různé zdravotní problémy. Chatbot samozřejmě není lékařem ani fyzioterapeutem, ale přesto i v tomto případě sehrává aktivní roli. Od zákazníka získá údaj o typu zdravotního problému (bolavá krční páteř, skolióza, vyhřezlá ploténka apod.), doptá se na aktuální váhu, nejčastější spánkovou polohu a nezbytné kontaktní údaje. Tyto informace obratem předá do Postelia, s.r.o., kde už tamní specialisté, kteří při vývoji matrací úzce spolupracují se zdravotníky, dokážou takovému zákazníkovi navrhnout výrobek přesně na míru.
Konfigurátor v chatbotu nebo kalkulačka na webu?
Nespornou konkurenční výhodou konfigurátoru v chatbotu je určitě jeho univerzálnost a cena. Zatímco programování speciální kalkulačky přímo na webu je náročné časově i finančně, do standardního chatbota lze snadno přidat požadovanou výpočtovou logiku a sadu podmínek, které zúží vyhledávání na patřičný druh výrobků. Získáte tak komplexní nástroj pro sbírání poptávek, zodpovídání dotazů i rádce s výběrem v jednom.
Naučili jsme AI odpovídat konkrétně
A když už mluvíme o vyřizování dotazů. Nově jsme do chatbota přidali funkcionalitu kontextového AI, která umožňuje získat detailní informace k vybranému produktu. Pokud máte na webu spime.cz otevřený konkrétní výrobek a chcete se v sekci „Jiný dotaz“ doptat na podrobnosti, nebude si AI vymýšlet nějaké obecné kecy, ale zaměří svou odpověď na charakteristiku zobrazeného zboží. A to je přece pecka! Už jste to viděli u konkurence?
Na spime.cz je chatbot vždy vzhůru
A jak dopadl chatbot za rok 2024 v číslech? Z reportu, který je standardní součástí našich služeb, vyplývá, že více než 9 300 návštěvníků webu spime.cz si otevřelo chatbota a přes 60 % z nich tak učinilo mimo pracovní dobru (počítanou od 9:00 do 17:00). Do sekce nejčastějších dotazů zavítalo 2 500 uživatelů a méně než 1000 z nich zanechalo specifický dotaz. Nyní, po spuštění funkce AI, budeme sledovat, o kolik toto číslo ještě klesne.
Odlehčete svému zákaznickému centru, zbavte se živého chatu a pořiďte si naši službu návrhu, vytvoření, správy a servisu chatbota. Vše na míru a s garancí funkčnosti.
Zajímá vás, jestli by se chatbot hodil i pro vaše podnikání? Stačí nám na sebe zanechat kontakt ve formuláři níže a my se vám ozveme s návrhem řešení zdarma!

O chatboty se zajímám již od roku 2016. Zkušenosti jsem o nich sbíral v Dánsku, Německu, ale také v Anglii, kde jsme měli firmu zaměřenou na věrnostní karty právě skrze chatboty. Baví mě zlepšování procesů, automatizace a také se dlouhou dobu věnuji marketingu.