report_chatbot

Podívejte se na nejrozsáhlejší klientskou analýzu chatbotů v ČR (40+ klientů)!

Již třetím rokem vysvětlujeme firmám v České republice, že chatbot je bohatý nástroj, který jim na webu může přinést mimo jiné i poptávky a to doslova, i když spí! Teď to konečně máme i takto veřejně v pěkném grafu!“ popisuje nadšeně analýzu klientských chatbotů Jan Ružička, zakladatel firmy šéfbot s.r.o.

Kdo za analýzou chatbotů stojí?

šéfbot je firma zabývající se výrobou nástroje chatbot. Chatbot je chat, který místo operátora vede uživatele skrze předem připravenou konverzaci. Je to jednoduchý nástroj, který může být na vašich stránkách bez obsluhy a generovat vám poptávky 24/7, vysvětlovat vaši nabídku nebo odpovídat na často kladené dotazy.

Proces správné implementace chatbotů je u většiny klientů oříšek, proto se firma šéfbot rozhodla chatboty tvořit formou komplexní služby, nikoliv jen poskytnutím nástroje, kde si uživatel nástroj sám nastaví a na výrobě chatbota s nevalným výsledkem stráví i týdny svého drahocenného času. „Nástrojů na tvorbu chatbotů je aktuálně na světě kolem stovky, takže možností, jak si udělat chatbota je opravdu hodně. Je to podobné jako webové stránky, kdo chce, může si je udělat sám třeba v šabloně zdarma na WordPressu, kdo to myslí vážně, najme si profíka. My jsme ti profíci na chatboty“ vysvětluje Jan Ružička, který již před lety spustil prvního chatbota v Dánsku na prodej offshore kontejnerů.

Srdcem firmy šéfbot a celé tvorby chatbotů je produkční tým, který je mimochodem největší v České republice. Tento tým je samostatně schopný analyzovat, vytvořit a spravovat chatboty. Tím, že lidé v tomto týmu mají hlavní zaměření na tvorbu a správu chatbotů, jsou v tom opravdu dobří.

Co jsme o chatbotech zjistili?

Firma šéfbot chtěla demonstrovat sílu využití chatbotů u jednotlivců, malých firem a středních. Proto náhodně vybrala ze svých klientů přes 40 implementací, které patří do tohoto segmentu, data anonymizovala a zjistila následující:

  • Průměrná konverzace trvá téměř 40 sekund.
  • V průměru každá 5. konverzace je dokončená konverzace.
  • Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (56.88 %), obzvláště mimo pracovní dobu, naopak prohlížení z desktopu je populární během pracovní doby.
  • Skoro 60 procent otevřených konverzací a dokončených konverzací je mimo pracovní dobu.
  • Nejvíce otevřených konverzací je z ČR, Německa a Slovenska. Z nich Slovensko má největší poměr k dokončeným konverzacím.
  • Během pracovní doby je nejpopulárnější čas kolem oběda, mimo pracovní dobu lidé otevírají chatbot spíše večer.
  • 23 % ze všech konverzací a a 22,2 % ze všech dokončených konverzací je o víkendu.
chatbot report

Zjistěte jestli by se šéfbot hodil i pro vás!