fbpx
Louver chatbot

Šéfbot je natolik univerzální, že se dá použít opravdu v kterémkoliv oboru.

Webové stránky louver.cz s chatbotem.

„Snažili jsme se udělat šefbota pro laiky, aby byl intuitivní a pomohl s výběrem lidem, kteří se v našich produktech vůbec nevyznají. A to se opravdu povedlo,” říká majitel společnosti Louver, kde hraje šéfbot velmi důležitou roli.

Čím se zabývá vaše společnost? 

Zabýváme se poradenstvím, prodejem a samotnou montáží stínící techniky. Od prvního cenového nástřelu až po samotnou realizaci, takže taková dodávka na klíč.  

Čím se odlišujete od konkurence? 

Hodně se zaměřujeme na to, abychom přistupovali ke každému zákazníkovi individuálně. Jsme jedna z těch menších firem, celý náš tým čítá 8 lidí, ale zároveň jedna z těch stabilnějších. Musím zaklepat, že zatím se stále rozvíjíme a naštěstí není třeba, abychom se loučili s kolegy nebo dělali nějaká “dietní” opatření. Máme i tu výhodu, že já mám už určitou zkušenost z dob, když jsem ještě pracoval u konkurence, takže máme historii a ta se stále rozvíjí.  

Jaká je historie vaší společnosti? 

Louver jako takový vznikl na začátku roku 2015.  Já, jako Martin Beneš, se už pohybuji v oboru od roku 2010. Společnost jsem založil, protože jsem měl jiný pohled na obchodní činnost a marketing než moji bývalí zaměstnavatelé. Viděl jsem, že firmy, které používají nové marketingové nástroje, se rozrůstají. U nás se používala převážně tištěná reklama a já jsem to chtěl jinak. Také jsem byl mladý a chtěl jsem si vyzkoušet sám něco vybudovat a řídit. Tím, že jsem neměl žádné závazky, tak jsem si říkal, že když to nezkusím nyní, tak už nikdy. A klaplo to:) 

Do té jiné marketingové představy zapadalo i použití šéfbota? 

Ano. Socialní sítě dokáží portfolio zákazníků rozšířit. Tím, že začalo chodit více poptávek, tak jsme potřebovali zákazníky lehce usměrnit, aby zkonkretizovali, co chtějí, jestli žaluzii, nebo roletu. Proto jsme kontaktovali šéfbota.  U pěti poptávek za týden to lze obvolávat a zjišťovat osobně, ale když jich máte 40–50, tak už je to časově nemožné a je potřeba, aby ty výstupy cílily na jeden produkt. Tedy abychom jednu poptávku nemuseli šestkrát zpracovávat, než se dopátráme k tomu, co ten zákazník doopravdy chce a potřebuje.  

Na co všechno u vás používáte šéfbota? 

Na vyřizování poptávek a hlavně, pokud zákazník ještě přesně neví, co chce, tak pomocí jednolitých hesel a ilustrativních obrázků v chatbotovi – žaluzie, roleta, rolovací, zaklápěcí, sám jednoduše zjistí, které výrobky jsou pro jeho dané okno vhodné.   

Majitel společnosti LOUVER.CZ s.r.o., pan Martin Beneš

V čem vidíte největší výhody šéfbota? 

 Pro zákazníka je to s použitím šéfbota určitě jednodušší. Nemusí sám vymýšlet složitý text do poptávky, co přesně potřebuje zastínit, technické parametry a proklikem v jednoduché a intuitivní stromové navigaci se dostane na ten daný produkt, který je na jeho okno ideální. Spousta lidí s námi nechce komunikovat po telefonu a jsou rádi, že mohou využít takové asistenty jako je chatbot.  Ze 100 % poptávek nám tak 65% až 75% chodí přes email nebo přes chatbota. Většina lidí nám nenapíší své telefonní číslo, upřednostňují řešit poptávku psanou formou. Proto nám šefbot usnadnil práci. Když nám přijde poptávka z šéfbota, po tom, co zákazník projde strukturovaným výběrem, například na žaluzie, tak na 95% víme, že má zákazník o ten daný produkt zjevný zájem.  Předtím se docela často stávalo, že přišla poptávka z kontaktního formuláře na vnitřní žaluzie, ale když jsme pak klienta kontaktovali a doptávali jsme se konkrétně, co potřebuje, tak jsme zjistili, že to bude venkovní roleta, a ne vnitřní žaluzie. Toto šéfbot eliminuje a už se to nestává.  Je to pro nás velká úspora času. 

Často se setkáváme s názorem, že robot bere lidem práci. Stalo se u vás, že by po spuštění séfbota přišel někdo o své místo? 

Určitě ne. Lidský faktor tam musí být. Šéfbot nám to usnadní, ale už tu poptávku nezpracuje. Vždy tam musí být někdo, kdo vypracuje nabídku, spočítá cenu a vykomunikuje se zákazníkem nějaké detaily. Nikdo o práci nepřichází. Usnadní, zefektivní, ale práci nebere. 

Co nového vám šéfbot přinesl?  

Myslím, že na zákazníky působíme jako moderní firma. Domnívám se, že je tu docela hodně lidí, kteří pocítí zvědavost, co to ten asistent je a jak vlastně funguje?  Neznám žádnou jinou konkurenční firmu, která by takovou zákaznickou podporu měla. V tuhle chvíli jsme tím odlišní, ale myslím si, že to nebude trvat dlouho a šéfbota si pořídí i konkurence. 

Dostali jste již od klientů nějakou zpětnou vazbu? 

Ano dostali. Shodou okolností to byla paní v důchodovém věku, což bych tedy nečekal. Chválila nám webové stránky a šéfbota. Zmiňovala, že nerada při hledání produktů prochází stránky a šéfbot ji ve velmi krátké době pomohl s výběrem a hlavně eliminoval produkty, které pro ni nebyly vhodné.  Občas se někdo ozve s tím, že je to povedená aplikace na zjednodušení výběru zastínění.  

Jak jste spokojený se spoluprací se šéfbotem a s klientskou podporou šéfbota? 

Vždy to, co jsme potřebovali upravit, to se upravilo, a to, co jsme potřebovali přidat, to se přidalo. Takže já jsem spokojený. Já  šéfbota používám déle a je vidět progres, ale musím se přiznat, že jsem velice zaměstnaný, a pokud potřebuji něco vyřešit, tak šéfbota kontaktuji telefonicky a podpora to vše upraví. Podpora je rychlá.  Když se jedná o něco většího, je to v rámci dnů, nebo obratem, pokud jde například o úpravu nějakého textu. 

Jak vám vyhovovala příprava chatbota a to, že jste schvaloval až hotovou věc a nemusel jste být přítomen vývoji? 

Pokud by mi někdo řekl, ať si vytvořím sám strukturu, ať si sám nahraji obrázky, tak mu sice poděkuji, ale rychle se rozloučím. Ten nástroj je sice skvělý, ale primární pro mě je obchod.  Cokoliv nám pomůže, tak je vítáno, ale já jsem velice zaměstnaný člověk a nemám čas, abych něco takového vyvíjel. To naštěstí u šéfbota nebylo potřeba. Viděl jsem testovací verzi, pak jsem vše kontroloval až ve chvíli, kdy se doplňovaly texty a obrázky.  

Doporučil byste na základě vaší zkušenosti šéfbota? 

Myslím, že šéfbot je taková univerzální věc, která se dá použít opravdu v kterémkoliv oboru. Když jí dokážeme plně využít i my při výběru žaluzií…. Zjednodušil nám práci, ulehčil řešení poptávek a zkrátil čas na jejich vyřizování. Jako podporu prodeje bych šéfbota určitě doporučil!!