fbpx
chatbot_od_sefbota_pro_remeslniky

Šéfbot je nepostradatelným doplňkem, udělal mi nový kanál příjmu zakázek, říká šéf řemeslníků.

Předpokládaná doba čtení: 5 minut

To po tříleté spolupráci říká Pavel Frydl, majitel několika řemeslnických firem. Jakým způsobem pomáhá virtuální pomocník právě v jeho podnikání, se dozvíte v následujícím článku.

Nejen k havárii volejte FRYDL Servis

Podívejte se na rozhovor přímo s panem Frýdlem z Frýdl servis! Podívejte se na delší verzi rozhovoru (10 min).

Praskla vám v domě voda? Chcete propláchnout kanalizaci? Potřebujete namontovat plynový kotel, udělat servisní prohlídku či revizi? Potom je čas zavolat odborníky. Profesionálové ze společnosti FRYDL Servis hravě zvládnou většinu prací týkající se plynu, vody, topení i elektřiny. V Praze fungují v nonstop režimu a v případě havárie jsou připraveni k vám vyrazit okamžitě a minimalizovat škody.

Instalatéra nebo plynaře objedná chatbot na pár kliknutí

Pro získávání nových poptávek využívá FRYDL Servis a Plynoservis Jílek již tři roky chatboty s předdefinovanou komunikační mapou. Tento typ chatbota si zákazníky roztřídí podle kategorie požadovaných služeb, předá jim základní informace a dovede je nejkratší možnou cestou k zadání poptávky.

Zákazník si volí, na jaký úkon řemeslníka potřebuje. Aktuálně je v nabídce asi 20 základních úkonů počínaje instalatérstvím, montáží sanitární keramiky přes čištění či opravy kanalizace přes instalaci plynových rozvodů až po zapojení bojlerů nebo sanaci vlhkého zdiva. Dále klient specifikuje konkrétní problém a má možnost přiložit do chatbota fotku montážního místa. Jednoduché schéma oceňují na jedné straně zákazníci, na straně druhé přehledný přepis poptávky značně usnadňuje řemeslníkům z FRYDL Servis tvorbu cenové nabídky.

V podobném duchu je v chatbotu zpracována také sekce montáží různých spotřebičů či technologií. Pokud ještě spotřebič nemáte vybrán, můžete tuto starost také přenechat specialistům z FRYDL Servis a budete mít jistotu, že dostanete opravdu praxí prověřený produkt, který bude do vaší domácnosti pasovat.

“Ročně namontujeme přes 700 plynových kotlů a další tisíce servisujeme. Šéfbot mi udělal nový kanál příjmu zakázek a hodně ulehčil dispečerovi.”

Chatbot pomáhá s výběrem vytápění

Jedním z aktuálních témat, která domácnosti řeší je vytápění. FRYDL Servis nabízí výměnu plynových kotlů za modernější kondenzační varianty, včetně následného servisu. Druhým vytápěcím systémem jsou tepelná čerpadla. Zákazník si v chatbotu vybere, o jaké řešení má zájem (příp. si nechá s výběrem produktu poradit), doplní informaci o počtu členů domácnosti, zda bude zdroj využit pro ohřev vody, a nakonec přidá tepelnou ztrátu objektu pro zjištění potřebného výkonu tepelného zdroje. Pokud tepelnou ztrátu nezná, může do chatbota nahrát průkaz energetické náročnosti budovy, nebo uvést počet spotřebovaných kWh za teplo z ročního vyúčtování. Takto sesbírané údaje jsou opět podkladem pro vypracování cenové nabídky.

Většinu dotazů dokáže chatbot zodpovědět sám

Užitečné informace se zákazník dozví také v sekci dotazů. Chatbot mu například představí nejčastější poruchy elektrických bojlerů včetně příčin i možností a rozsahu opravy. Pokud někdo řeší únik vody, zjistí více o nejmodernějších technikách detekce úniku, které se obejdou bez sekání a bourání. Specialisté z FRYDL Servisu používají systém H2 Hunter, tedy napuštění trubek formovaným plynem a nalezení místa netěsnosti pomocí detektoru.

Flexibilita chatbota umožňuje, aby se do komunikační větve FAQ postupně přidávaly další opakující se dotazy, a tímto způsobem se zákaznický servis dále vylepšovat.

Chatbot i FRYDL Servis jedou v režimu 24/7

Výhodou chatbota je skutečnost, že přijímat poptávky může celých 24 hodin, o svátcích i víkendech. Že to není zanedbatelná výhoda, dokládají čísla za tři čtvrtletí roku 2023. Z 3860 otevření chatbota proběhlo 2306 (tedy 59,7 %) mimo pracovní dobu počítanou od 9:00 do 17:00 hodin. A více než čtvrtina otevření se uskutečnila o víkendu. Chatbot tak obslouží zákazníka ihned, není nutné čekat na dostupnost telefonní linky zákaznického centra. I Pavel Frydl potvrzuje, že nejvíce obchodů generuje šéfbot mimo pracovní dobu.

Vytvoření chatbota vás o čas nepřipraví

Jedním z faktorů při zvažování, zda si chatbota pořídit, je i otázka pracnosti a času vloženého do tvorby rozhodovacího schématu. Pavel Frydl přiznal, že se zpočátku bál, že bude muset něco vymýšlet, kreslit a psát. Ale nemusel.

Šéfbota vám kompletně vymyslíme a navrhneme na míru. Přizpůsobíme styl komunikace a personu avatara vašim požadavkům, po schválení návrhu vše naprogramujeme, připravíme vám kódy k nasazení, vytvoříme report pro sledování efektivity chatbota a přidáme několik marketingových tipů.

K prasklému potrubí si zavoláte specialisty z FRYDL Servis, tvorbu chatbota svěřte profesionálům z šéfbota.

Pokud usilujete o spokojeného zákazníka, je chatbot tou správnou volbou. Zajímá vás, jestli by se chatbot hodil i pro vaše podnikání? Stačí nám na sebe zanechat kontakt ve formuláři níže a my se vám ozveme s návrhem řešení zdarma!

Jan Ružička

O chatboty se zajímám již od roku 2016. Zkušenosti jsem o nich sbíral v Dánsku, Německu, ale také v Anglii, kde jsme měli firmu zaměřenou na věrnostní karty právě skrze chatboty. Baví mě zlepšování procesů, automatizace a také se dlouhou dobu věnuji marketingu.

    Získejte ukázku chatbota zdarma!