Chatbot v ČR: Nejrozsáhlejší klientská analýza 2019 až 2024 (400+ klientů)!
Předpokládaná doba čtení: 5 minut
Chatbot v České republice je pro stovky našich klientů již naprostým standardem. Neustále se chceme nejen v tvorbě chatbotů zlepšovat. A tak jsme si pro vás jako každý rok na konci léta připravili nejrozsáhlejší klientskou analýzou chatbotů v ČR. Pojďme se společně podívat, co se od roku 2019 změnilo!
Co se v článku dozvíte?
Krátce o chatbotech a o tom, co v šéfbotu děláme:
Co je to chatbot?
Jistě už jste na nějakém webu viděli živý chat. Teď si představte, že by na druhé straně nemusel sedět operátor, ale byl by tam robot! V rámci předem definované konverzace by tento robot mohl odpovídat na základní dotazy, jako např. dá se u vás platit kartou? Nebo by mohl zákazníkům vysvětlit nabídku služeb, pomoci zákazníkům na e-shopu vybrat ten správný produkt nebo se jich doptat na informace k poptávce. Přesně takové roboty v šéfbotu děláme, a protože ten robot chatuje, tak mu říkáme chatbot! Podívejte se na příklady využití chatbotů.
Pro koho je chatbot?
Firma šéfbot se zabývá hlavně implementací chatbotů. To znamená nastavit chatbot na míru tak, aby pro klienta fungoval, pokud možno, co nejlépe. Máme několik stovek klientů, od jednotlivců až po nadnárodní korporáty, které zná opravdu každý. Chatboty děláme pro komerční segment, neziskové organizace, ale také třeba samosprávy.
Nová data z chatbotů za rok 2024
- Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (71,6 %)
- 64,4 % veškerých konverzací je mimo pracovní dobu (9:00 – 17:00)
- 26,6 % veškerých konverzací je o víkendu
Jak se data měnila v čase:
Klientská analýza chatbotů za rok 2023
- Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (73,5 %)
- 64,7 % veškerých konverzací je mimo pracovní dobu (9:00 – 17:00)
- 26,5 % veškerých konverzací je o víkendu
Klientská analýza chatbotů za rok 2022
- 61,7 % veškerých konverzací je mimo pracovní dobu (9:00 – 17:00)
- 23,7 % veškerých konverzací je o víkendu
- Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (62,8 %)
Klientská analýza chatbotů za rok 2021
- 60,1 % veškerých konverzací je mimo pracovní dobu (9:00 – 17:00)
- 23,3 % veškerých konverzací je o víkendu
- Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (57,4 %)
Klientská analýza chatbotů za rok 2020
- Průměrná konverzace trvá téměř 40 sekund.
- V průměru každá 5. konverzace je dokončená konverzace.
- Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (56.88 %), obzvláště mimo pracovní dobu, naopak prohlížení z desktopu je populární během pracovní doby.
- Skoro 60 procent otevřených konverzací a dokončených konverzací je mimo pracovní dobu.
- Nejvíce otevřených konverzací je z ČR, Německa a Slovenska. Z nich Slovensko má největší poměr k dokončeným konverzacím.
- Během pracovní doby je nejpopulárnější čas kolem oběda, mimo pracovní dobu lidé otevírají chatbot spíše večer.
- 23 % ze všech konverzací a a 22,2 % ze všech dokončených konverzací je o víkendu.
Shrnutí: Jaký je rozdíl mezi lety 2019, 2020, 2021, 2022,2023 a 2024?
2019 (6. – 12.) | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 (1.-10.) | Celé období | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimo pracovní dobu | 57 % | 60,8 % | 61,3 % | 63,1 % | 64,7 % | 64,4 % | 62,86 % |
Konverzace o víkendu | 19,1 % | 23,9 % | 22,9 % | 25,3 % | 26,5 % | 26,6 % | 25,04 % |
Konverzace na mobilním zařízení | 63,3 % | 57,1 % | 60,2 % | 68,9 % | 72,7 % | 71,6 % | 65,63 % |
Počet konverzací | 12 688 | 121 247 | 445 399 | 793 512 | 1 034 876 | 866 701 | 2 816 336 |
Porovnávat jednotlivé roky je při rozdílném počtu zákazníků složité. Stojí za zmínku, že i když se v jednotkách procent výsledky liší, ukazují jistý trend, který se napříč roky opakuje.
Zdroje dat pro analýzu chatbotů:
Chatbot klientská analýza za rok 2022
Chatbot klientská analýza za rok 2021
Chatbot klientská analýza za rok 2020:
Zanechte nám níže kontakt a objevte kouzlo chatbotů!