Klientská_analýza

Nejrozsáhlejší klientská analýza chatbotů v ČR za 2019 až 2021 (150+ klientů)!

Protože se chceme neustále zlepšovat a posouvat, rozhodli jsme se udělat nejrozsáhlejší klientskou analýzou chatbotů v ČR. Ta nám ukázala, jak se uživatelé v chatbotu chovají a co je ještě potřeba vylepšit.

Co je to chatbot?

Jistě už jste na nějakém webu viděli živý chat. Teď si představte, že by na druhé straně nemusel sedět operátor, ale byl by tam robot! V rámci předem definované konverzace by tento robot mohl odpovídat na základní dotazy, jako např. dá se u vás platit kartou? Nebo by mohl zákazníkům vysvětlit nabídku služeb, pomoci zákazníkům na e-shopu vybrat ten správný produkt nebo se jich doptat na informace k poptávce. Přesně takové roboty v šéfbotu děláme, a protože ten robot chatuje, tak mu říkáme chatbot!

Kdo chatbot využívá?

Firma šéfbot se zabývá hlavně implementací chatbotů. To znamená nastavit chatbot na míru tak, aby pro klienta fungoval, pokud možno, co nejlépe. V letech 2019-2021 jsme získali více než 150 klientů. Od malinkých jednočlenných [es-er-óček] až po velké korporáty, které zná každý. Pomalu ale jistě se nám daří zdolávat i ty nejsložitější implementace, ať už je to plastická gynekologie, pohřební služba, očkovací centrum nebo on-line pomoc v exekutorském řízení.

Co jsme se o chatbotech dozvěděli z naší analýzy?

Report chatbot
  • 60,1 % veškerých konverzací je mimo pracovní dobu (9:00 – 17:00) 
  • 23,3 % veškerých konverzací je o víkendu
  • Nejvíce otevřených konverzací je z mobilu (57,4 %)

Podívat na celý report chatbotů v Google Data studio se můžete tady

Jaký je rozdíl mezi lety 2019, 2020 a 2021?

 2019 (6. – 12.)20202021 (1. – 8.)
Mimo pracovní dobu57 %60,8 %59,8 %
Konverzace o víkendu19,1 %23,9 %23,2 %
Konverzace na mobilním zařízení63,3 %57,1 %57,1 %
Počet konverzací12 688121 247163 203
Počet klientů2093153

Porovnávat jednotlivé roky je při rozdílném počtu zákazníků složité. Stojí za zmínku, že i když se v jednotkách procent výsledky liší, ukazují jistý trend, který se napříč roky opakuje. A to, že konverzace mimo pracovní dobu, když pracovní dobu počítáme od 9:00 do 17:00, je cca 60 %, o víkendu je konverzací přibližně 23 % a konverzací na mobilním zařízení je přibližně 57 %.

Zajímá vás, jestli by se chatbot hodil i pro vás? Zanechte nám níže na sebe kontakt a my vám navrhneme řešení přímo na míru!