chatbot pro pivo

Chatbot jako pivní rádce!

Estimated reading time: 5 minut

Zodpovězená drtivá většina dotazů, zautomatizované poptávky a nové kontakty na zájemce? Přesně tak funguje chatbot v pivovaru!

V šéfbotu není žádný obor ani téma překážkou pro vytvoření skvělého chatbota. Po spolupracích s vinaři, palírnami a pivními lázněmi, jsme se pustili přímo do srdce každého Čecha – do piva. A nijak obyčejného, ale do piva z elektrárny!

„Spolupráce se šéfbotem nám od začátku skvěle funguje. Chatbot nám pomáhá zodpovědět otázky, které by jinak skončily v e-mailu, kde odpověď může nějakou dobu trvat. Díky němu je zvídavost našich fanoušků pohodlněji a rychleji odbavena. Navíc chatbot funguje jako rozcestník na webu, poptávkový formulář i mapa hospůdek. Funkcí, které chatbot plní, je opravdu mnoho,“
Eva Karbanová, marketing pivovaru. 

Jak chatbot Michal usnadňuje práci skutečnému Michalovi, řediteli pivovaru?

Na webu Elektrárny je nasazen chatbot Michal, který je navržen přesně dle potřeb pivovaru. Pomáhá návštěvníkům stránek jako asistent při orientaci v nabídce. Při výběru ze speciálů si lidé nejsou často jistí a potřebují pomoct. Odpovídá také na různé další dotazy a poskytuje rady a informace o dostupnosti modelů. Skutečný Michal se tak může plně soustředit na provoz a vedení pivovaru.

Často využívaná funkce – NAJDI NEJBLIŽŠÍ HOSPODU

Festival, hospoda, prohlídka nebo restaurace?

Nemáte vlastní hospodu, nechcete do Plzně a pivo chcete prostě jen ochutnat? Po celé republice je spousta míst, kde můžete. Stačí, když v chatbotu napíšete přibližnou adresu a obratem jste odkázáni na mapu s konkrétním podnikem. Vy tam hned vidíte, kde a kdy si můžete pivo vychutnat a neřešíte zdlouhavé hledání.

Chatbot Michal je schopen vám poradit ohledně aktuálních akcí, na kterých pivo bude, ať už čepované, v lahvích, či plechovkách. Doporučí vhodnou příchuť podle vašich preferencí, nebo vám pomůže objednat firemní dárky.

Tím to ale zdaleka nekončí. Zajímá vás, jak se pivo vyrábí a chtěli byste to zažít na vlastní kůži? Žádný problém, s „Michalem“ si snadno zarezervujete prohlídku. Stejně tak můžete přes chatbot navázat s pivovarem B2B spolupráci, a je jedno jestli potřebujete pivo do restaurace, nebo kompletní stan s výčepem i obsluhou na festival.

Vše podstatné se dozvíte a vyřídíte v chatu a pak si vás už převezme obchodní zástupce pro daný region.

Pivo s nábojem, příběhem a chatbotem

Experimentální pivovar se nachází v budově bývalé elektrárny v Plzni. Funguje pod záštitou Plzeňského Prazdroje a zaměřuje se na výrobu různých pivních speciálů pod značkou Elektrárna, které jsou vařeny s důrazem na vysokou kvalitu a inovativní postupy.

Jejich lákadlem je pestrá nabídka pivních speciálů od ležáků, přes pivní styly IPA, kyseláč až po Stout. Pivovar disponuje moderní nerezovou pětinádobovou varnou a CK tanky. Vše je koncipováno tak, aby v pivovaru měli dostatečnou flexibilitu pro vaření různých receptur v malých várkách, za dodržení špičkové kvality výsledného piva.

Rádi byste měli své vlastní pivo? Stačí říct!

Elektrárna nabízí pestrou škálu piv, která oslovuje milovníky různých pivních stylů. A pokud byste měli zájem o pivo s vlastní, například firemní etiketou, není problém. Vyberete si z nabídky pivních speciálů, společně navrhnete etiketu a je to!  Také je možné si nechat uvařit vlastní pivo podle chuťových preferencí.

Vždy měřte! Vyplatí se věřit datům

Často se setkáváme s otázkou, zda není chatbot příliš drahý. Lepší je se zeptat, jestli si na sebe chatbot vydělá.

Pro základní vyhodnocení přínosu chatbota na vašem webu máte k dispozici standardní report, který je součástí každého šéfbota. V reportu vidíte: kolikrát byl otevřen, na jakých URL adresách nejčastěji, kolik jste dostali telefonních čísel a e-mailů, kolikrát využili návštěvníci sekci FAQ a také kolikrát zadali vlastní dotaz.

Analytika má cenné údaje. Pokud budete pravidelně a správně měřit, uvidíte, že nejenom že si na sebe chatbot vydělá, ale také neustále rozšiřuje vaše zákaznické portfolio a šetří váš čas.

Výše vidíte, jak jsme zvládli vytvořit chatbot pro pivovar, který řeší jak B2B, tak B2C business. Zajímalo by vás, jak by chatbot mohl fungovat na vašich stránkách? Vyplňte formulář níže a získejte ukázku zdarma.

Jan Ružička

O chatboty se zajímám již od roku 2016. Zkušenosti jsem o nich sbíral v Dánsku, Německu, ale také v Anglii, kde jsme měli firmu zaměřenou na věrnostní karty právě skrze chatboty. Baví mě zlepšování procesů, automatizace a také se dlouhou dobu věnuji marketingu.

    Získejte ukázku chatbota zdarma!