fbpx
chatbot-pro-eshop

3+1 důvody, proč mít na e-shopu chatbot!

Chatboti hýbou světem a díky naší aktivitě si přes chatbota můžete objednat kominíka, sjednat dopravu autobusem nebo dokonce získat informace o chirurgickém zákroku. Chatboty často tvoříme pro různé e-shopy, kde zvyšujeme prodeje a zlepšujeme zákaznický servis. Podívejte se na důvody, proč na e-shopu chatbota mít!

Chatbot zvyšuje prodeje e-shopu

Znáte ten pocit, kdy přijdete poprvé do obchodu s oblečením, vidíte hromadu stojanů a nevíte, kam se vydat? Napravo? Nalevo? Kde mají pánské a kde dámské kousky? Mají vůbec to, co potřebuji? Cítíte se trošku ztraceni, procházíte všechno a očima hledáte vhodný kousek. V tu chvíli se na Vás usměje milá slečna a zeptá se: „Můžu vám pomoci?“. A když jí vysvětlíte, že sháníte slušné kalhoty na schůzky v tmavě modré barvě, ukáže Vám odpovídající kousky, případně doporučí vhodnou alternativu. Pomůže s výběrem velikosti a doporučí další zboží, aby vše pěkně ladilo.

Na vaší straně je spokojenost, protože jste snadno dostali, co jste hledali a obchodník je spokojen, protože jste nakoupili. Win-Win!

Chatbot dělá přesně totéž co usměvavá slečna v kamenném obchodě. Na webových stránkách Vaše zákazníky chatbot hezky pozdraví a pomůže je provést nabídkou až ke koupi. Zeptá se na styl, barvu, velikost nebo cenovou relaci a zobrazí jim relevantní produkty. Navíc nehrozí, že se špatně vyspí, nebo že ho bude bolet hlava. Chatbot je vždy dobře naladěn!

Díky osobnějšímu přístupu a využití pokročilejších technologií dokáže zvýšit retenci zákazníků.

Reaguje podle toho, kde se zákazník na webu nachází

Chatbot umí reagovat podle toho, na jaké stránce se zákazník zrovna nachází. V části stránky, kde zákazník hledá kalhoty, se chatbot umí zeptat na to, zda potřebuje poradit s výběrem kalhot. Pokud bude v košíku, může mu chatbot nabídnout pomoc s výběrem dopravy či platby. Pokud zákazník dokončí objednávku, poděkuje mu a může nabídnout například sledování Facebook stránky nebo Instagram účtu.
Nabízíte produkty pro více segmentů v rámci webu? Chatbot se přizpůsobí dané cílové skupině. Pokud máte jinou nabídku pro živnostníky a jinou pro koncové zákazníky, chatbot konverzaci přizpůsobí podle toho, s kým si povídá.

Zákazník má pocit osobního přístupu. Pocit, že je o něj postaráno. Tento pocit zlepšuje jeho zákaznickou zkušenost a takový zákazník se rád vrací a rád doporučí Vaše produkty a služby svému okolí.
Chatbot je „virtuální společník“ Vašich zákazníků na webu. A nezáleží na tom, jestli nabízíte domečky pro křečky, luxusní byty nebo pokrývačské práce.

Šetří čas jak vám, tak i vašim zákazníkům

V současné zrychlené době nemají zákazníci čas ani chuť hledat na webu odpovědi na své otázky nebo volat na zákaznickou linku o pomoc. Informace chtějí hned! Běžné nebo často opakující se dotazy dokáže chatbot zodpovědět během pár vteřin. Zákaznická podpora se zatím může věnovat složitějším případům.

Hledá zákazník nejbližší kamenný obchod? Chatbot zobrazí mapu na jedno kliknutí. Zajímá ho doba dodání, možnosti dopravy či složení výrobku? Chatbot mu vše zobrazí během chvilky. A pokud náhodou nebude znát odpověď na nějakou otázku, vezme si na zákazníka kontakt a předá vám ho. Jeho odpovědi jsou konzistentní a riziko chyby se tak snižuje na minimum.

A to nejlepší? Chatbot nepotřebuje pauzu na oběd ani čas na odpočinek. Je online 24/7 a je připraven kdykoliv pomoci i několika klientům najednou. Zákazník tak nemusí čekat na odbavení člověka, který se „připojil“ před ním, a to je velmi ceněná služba. Virtuální společník v podobě chatbota Vám ušetří čas i nervy a Vy se můžete věnovat specifickým dotazům nebo jiným příjemnějším činnostem 🙂

A to není zdaleka vše. Vypíchli jsme pro Vás ty, z našeho pohledu, nejpodstatnější důvody, proč by na Vašem e-shopu neměl chatbot chybět. Jistě si říkáte „A co je to (+1), které je v titulce“?… +1 znamená, že tyto a další výhody, které dokáže přinést, mají v konečném důsledku velice pozitivní vliv na zákaznickou zkušenost. Ale protože je to na delší povídání, necháme si to na některý z dalších článků.

Zaujal Vás článek? Chcete zjistit, jestli se pro vás chatbot hodí? Zajímá Vás, jak to funguje u nás? Podívejte se na stránku chatbot pro e-shop, kde naleznete více informací o tom, jak chatbot funguje nebo zanechte níže kontakt a my pro Vás zdarma navrhneme řešení!

    Získejte ukázku chatbota zdarma!