Chatbot_pro_HR

4 výhody využití chatbota při náboru

Tráví váš náborový tým spoustu času hledáním a prověřováním kandidátů? Potom pro vás může být chatbot to pravé řešení. Zejména, pokud pracujete ve společnosti, která provádí nábory větších objemů. Ale i pro menší náborové kampaně může být chatbot velmi užitečný pomocník.

Tráví váš náborový tým spoustu času hledáním a prověřováním kandidátů? Potom pro vás může být chatbot to pravé řešení. Zejména, pokud pracujete ve společnosti, která provádí nábory větších objemů. Ale i pro menší náborové kampaně může být chatbot velmi užitečný pomocník.

Náborové chatboty dnes využívají celosvětově známé firmy. Jeho používání při náboru může být konkurenční výhodou v podobě využití nové technologie.

Pojďme se podívat, jaké výhody může přinést zapojení chatbota do náborového procesu.

Automatický test základních dovedností a znalostí

  • Chatbot za vás dokáže zjistit základní údaje o uchazeči, časové možnosti nástupu i jeho očekávání. Zeptá se na předchozí zkušenosti, jeho znalosti a dovednosti.
  • Může například otestovat základní jazykové znalosti (např. přeložte mi prosím: Onion rings).
  • Můžete chtít vypracovat nějaký úkol (např. vytvoření grafu z tabulky).
  • Pomůže vám získat jeho CV, motivační dopis, doporučení apod.

Odchycení vhodného kandidáta

Představte si, že na vaše stránky zavítá někdo, kdo jen koketuje s myšlenkou změnit zaměstnání. Těmto náhodným kolemjdoucím může chatbot pomoci zodpovědět klíčové otázky o vaší společnosti a přesměrovat je na příslušnou pracovní nabídku ve vaší společnosti. Pokud pro daného návštěvníka není aktuálně otevřená vhodná pozice, umí od něj chatbot získat kontakt a poslat jej přímo vašemu HR specialistovi. V budoucnu se vám třeba bude takový kandidát na nějakou pozici hodit.

Zodpovězení FAQ’s

Kandidáti mají otázky, chatbot má odpovědi. V průběhu pohovoru může chatbot snadno odpovědět na dotazy žadatelů jako jsou pracovní doba, výhody, pravidla, atd…

Podpora náborové kampaně

Chatbot dokáže podpořit HR kampaně na různých sociálních sítích. Může být personifikovaný na míru dané pozici.

Neustále k dispozici

Chatbot je online 24/7! Interakce s potencionálním kandidátem tedy může probíhat, i když vy už máte po pracovní době. Nepotřebuje pauzu na oběd, není náladový ????.

Můžeme se setkat s obavami typu: „To znamená, že mě může chatbot nahradit?“. Není to tak. Chatbot je doplněk, nástroj, který umožní zefektivnit náborový proces. Dokáže se postarat o opakující se a rutinní úkoly.  HR specialisté budou mít volnější ruce, protože jim odpadne část administrativy. Díky chatbotu se mohou věnovat kvalifikovanějším činnostem při práci s uchazeči.

Přidaná hodnota chatbota není pouze v částečné automatizaci procesu. Díky chatbotu můžete také získat informace o tom, co uchazeče nejvíce zajímá (plat, firemní politika, pracovní doba, apod…). To může být zajímavý ukazatel výběru potencionálního zaměstnavatele z pohledu kandidátů.

Pokud se chcete dozvědět, jak chatbot může ve vaší firmě pomoci, zanechte nám níže kontakt a my pro vás zdarma navrhneme řešení! Podívejte se také na stránku chatbot pro HR & nábor, kde naleznete více informací o tom, jak chatboty tvoříme.