fbpx
Zákaznická_spokojenost

Jaký nástroj je u zákazníků nejoblíbenější? 

  • Se 73 % je na prvním místě spokojenost s live chaty
  • Nejmenší spokojenost je s využitím SMS zpráv
  • 2 000 koncových zákazníků hodnotilo používané komunikační kanály

Boj o zákazníky

Zákaznická péče. Alfa a omega dnešního e-světa. Stovky firem na svých webech nabízí podobné produkty či služby. Žijeme v době, ve které si s potřebným kapitálem, a rozhodně nemusíme mluvit o milionech, dokážete za týden zprovoznit svůj e-shop, díky šablonám postavit jakýkoliv web, jednoduše nastavit základní marketing, stát se odborníkem na cokoliv. Vše rychle a účelně. Slovo konkurence získalo v elektronické světě ještě silnější kontury a prorazit pouze s perfektní nabídkou nestačí. Nejste totiž jediní, kdo ji nabízí. Klíčovou, originální a těžko napodobitelnou věcí, která Vás však dokáže odlišit od konkurence, je Vaše jedinečná zákaznická péče. Jako byste stáli v ringu, snažili se dle pravidel zvítězit nad soupeřem, ale rozhodující by byla pozornost diváků. 



Vybrat ten správný kanál 

Chatboty (live chaty), sociální sítě, klasický e-mailing, telefonistky, nejrůznější aplikace. Počet kanálů, kterými můžete komunikovat se zákazníky, neustále roste. Můžete z nich dlouze vybírat, ale cíl mají společný. Tím je spokojený zákazník, který očekává rychlou a profesionální zákaznickou péči, protože se rozhoduje, jestli u Vás utratí své vydělané peníze. Podívejte se, který z kanálů vyhrává mezi zákazníky u našich sousedů.  

Chat v cíli první  

Benchmark zákaznického servisu hodnotící současnou úroveň spokojenosti mezi komunikačními kanály zákazníků a dávající firmám směr pro zlepšení, poslal v Anglii na první místo jednoznačně spokojenost s využitím chatů (73 %). Na druhém a třetím místě se objevil e-mail (61 %) a využití aplikací (53 %). Až za nimi zůstaly překvapivě sociální sítě, telefonáty, nebo například zasílání reklamních SMS zpráv.  


Chat bez konkurence 

Dotazníku se zúčastnily dva tisíce spotřebitelů, aby zhodnotily své nedávné zkušenosti s očekáváním kvality zákaznické péče napříč nejrůznějšími obory. V současnosti jsou rozvíjející se kanály služeb zákazníkům, jako chaty nebo mobilní aplikace, hodnoceny v celkovém součtu mnohem lépe než tradiční kanály, jako například pošta a telefonování. Vysoká míra spokojenosti tedy predikuje, že se uživatelé těchto kanálů zákaznických služeb budou častěji vracet, nebo je budou vyhledávat i u konkurenčních firem. 

Vybíráte si svůj hlavní komunikační kanál pro spokojeného a neustále se vracejícího návštěvníka? Neutrácejte zbytečně své peníze za testování, pokusy a hledání, inspirujte se u našich sousedů. 

Zdroj ke článku si můžete v originále přečíst zde.