Chatbot pro GASTROMACH

Chatbot v B2B: Jak s GASTRO MACH měníme gastronomický průmysl!

Předpokládaná doba čtení: 5 minut

 Každá firma hledá nejlepší způsob, jak oslovit zákazníky. Řešení by mělo ideálně šetřit čas i peníze, ale zároveň přinášet nové obchodní příležitosti. V tomto článku si představíme všestranné využití chatbota ve společnosti GASTRO MACH.

GASTRO MACH: Revoluce v české gastronomii?

Rodinná firma z Jeseníků se již 32 let snaží transformovat českou gastronomickou scénu k lepšímu. Z maličkého obchodu s příbory se pod vedením Jana Macha vypracovala na leadera trhu s kuchyňským vybavením. A tím myslíme vybavení kuchyní závodních, restauračních i nemocničních. Odborníci z GASTRO MACH vám zařídí také bar, snídaňové bistro nebo třeba kavárnu bez kuchyně, kde můžete připravovat občerstvení. Navrhnou řešení, namontují vybavení a budou se o něj v dalších letech starat. Vše připraví zákazníkovi na míru i s ohledem na úsporný a efektivní provoz. Pracují se špičkovými technologiemi moderní gastronomie, které povyšují vaření na umění.

Zákazníky GASTRO MACH jsou tedy jiné firmy z oboru HORECA, potravinářství, či obecně gastronomie. Určitě vám něco řeknou jména KFC, Bidfood nebo Compass Group. Jak takovéto zákazníky oslovit a jak nejlépe sbírat B2B poptávky? Přece s chatbotem!

Rozhovor s majitelem GASTRO MACH – Janem Machem

Náš šéf Honza Ružička se vydal za šéfem GASTRO MACH Honzou Machem, do Jeseníků. Popovídali si o přínosu naší spolupráce pro jejich firmu a jak to u nich chodí.

Co dělá šéfbot pro GASTRO MACH a jaký to má smysl?

Vzájemná spolupráce trvá již čtyři roky a neustále se prohlubuje. Stejně jako technologie v gastronomii jdou dopředu i informační technologie a chatboty. Máme velké štěstí, že pan Mach je příznivcem
inovací, a že nám umožnil vyzkoušet některé nové nápady přímo v jeho firmě.
 

Najde vám chatbot nové B2B partnery?

Stejně, jako na talíři k sobě skvěle pasuje trio: knedlo, vepřo, zelo, funguje v GASTRO MACH trojkombinace: facebooková reklama – chatbot – CRM.

Krátká, 30vteřinová, videoreklama dokáže na Facebooku zasáhnout tu pravou skupinu provozovatelů gastro zařízení. Kliknutí na odkaz pod videem přesměruje potenciálního zákazníka rovnou do chatbota. Na rozdíl od běžného webového formuláře, má chatbot „tvář“ majitele, pana Macha, a poskytne zákazníkovi základní informace o nabízených službách a ukáže reference, aby mu usnadnil rozhodování.

Při vyplňování poptávky chatbot zároveň zjistí, z jakého oboru klient je, zda plánuje otevřít nový provoz, nebo zmodernizovat ten stávající. Umožní zákazníkovi popsat jeho představu spolupráce, a nakonec sebere nezbytné kontaktní údaje.

Veškerá data jsou díky integraci chatbota s Microsoft Dynamics 365 okamžitě odeslána do interního CRM, kde jsou poptávky v záložce Zájemci dále tříděny dle krajů a následně přiděleny konkrétnímu obchodníkovi. Zákazník může poptávku vyplnit kdykoli během dne i noci a nemusí čekat, až mu operátor zákaznické linky zvedne telefon. Obchodník má zase detailnější informace pro přípravu cenové nabídky.

Hlavní výhody chatbota v B2B a B2G segmentu

    • Ve spojení s cílenou reklamou významně zvyšuje konverzi návštěv na webu.
    • Automatizace procesů pomocí chatbotů vede k výrazným úsporám (časovým i finančním).
    • Nepřetržitá dostupnost chatbota také zvyšuje spokojenost zákazníků a šanci, že se na váš web zase vrátí.

Nahradí chatbot náborový portál? 

Zvýšený objem zakázek přiměl GASTRO MACH k rozhodnutí posílit tým servisních techniků, kteří budou nové i stávající instalace opečovávat. Standardní inzerce na pracovních portálech nebyla příliš úspěšná a
vyústila dokonce v přesvědčení majitele, že „servisní technici na trhu prostě nejsou“.

Opět jsme nabídli našeho chatbota, aby s náborem pomohl. Interní CRM neobsahuje HR modul, takže jsme naši trojkombinaci obměnili takto: facebooková reklama – chatbot – tabulka.

260 Kč jako náklad na uchazeče?

Již dávno neplatí, že na Facebooku se lidé primárně baví. Sami jsme si vyzkoušeli, že tato komunita je zásobárnou zajímavých kandidátů. (Čtěte zde.) Jednoduchá reklama přivede zájemce do chatbota, kde se dozví informace o volné pozici, firemní kultuře i o požadavcích na odbornost. Doplní své kontaktní
údaje, přiloží životopis a odešle. Kandidátovy údaje se pak obratem propíšou do Google Sheet tabulky, kterou má k dispozici personalistka GASTRO MACH.

Během 14 lednových dnů, kdy reklamní kampaň běžela, se přihlásilo přes 100 kandidátů a velká část měla platnou “vyhlášku 50” pro práci s elektřinou. Proběhlo první kolo pohovorů a 3 nejnadějnější kandidáti byli pozváni na zkušební den. Zároveň mají personalisté v záloze další dvě desítky perspektivních uchazečů, které mohou oslovit v budoucnu. A kolik že stála reklama? Neuvěřitelných 27 000 Kč!

Hlavní výhody chatbota v HR

  • Ve spojení s FB reklamou osloví jinou skupinu lidí, kterou, ačkoli zrovna nehledá nové zaměstnání, může vaše nabídku zaujmout.
  • Nižší náklady na nábor ve srovnání s pracovními portály.
  • Možnost vytvoření vlastních filtrů na uchazeče, což usnadňuje předvýběr.
  • Jednotná struktura výstupních dat s možností integrace do firemních systémů.

Šéfbota již úspěšně používáme pro podporu obchodu a nově jsme ho vyzkoušeli i v náboru. Výsledky nás příjemně překvapily. Šéfbot pomáhá zájemcům o pozici servisního technika projít jednoduchým a rychlým dotazníkem.
Máme tak přehledné informace o kandidátech, spokojené uchazeče, kterým proces nezabere zbytečně moc času. Během pár dní jsme získali nečekaně vysoký počet kvalitních reakcí na tuto kvalifikovanou pozici. Šéfbot nám tak umožňuje nejen rychlou odpověď, ale také výrazně zlepšuje celý proces náboru.
Šéfbot je pro nás skutečně neocenitelným pomocníkem.

GABRIELA VLKOVÁ, Marketingový specialista GASTRO MACH

Odpoví chatbot na vše?

Přestože lze chatboty využít různými způsoby, stále jsou spojovány hlavně s odpovídáním na dotazy. Tuto funkci má samozřejmě i chatbot pro GASTRO MACH. Abychom automaticky odbavili co nejvíce dotazů, využili jsme našeho AI-Hybrid chatbota. Ten v sobě spojuje část předdefinovaných otázek a odpovědí s modulem AI. Zatímco první část obsahuje otázky, u nichž chcete mít za všech okolností jistotu správné odpovědi, textové pole AI umožňuje pokládat libovolné dotazy na poskytované služby, charakteristiku produktů nebo detaily o firmě.

Zdrojová data jsou omezena na vybrané weby a dokumenty. Způsob odpovídání a interakce AI nastavujeme individuálně, aby „pasoval“ do dané firemní kultury. V případě, že AI neodpoví na nějaký specifický dotaz, pošle chatbot otázku na běžnou zákaznickou podporu.

Hlavní výhody AI-Hybrid chatbota

  • Průběžná aktualizace zdrojových dat a zlepšování kvality odpovědí v čase.
  • Zpracování velkého množství dotazů současně zvyšuje efektivitu a zkracuje dobu odpovědi.
  • Nemusíte věnovat energii zodpovídání neustále se opakujících dotazů.

Spolupráce s GASTRO MACH je v plném proudu a my v šéfbotu se těšíme, s jakými novými výzvami nás příště osloví.

Cílíte i vy na úzký okruh B2B zákazníků a zajímá vás, jak by chatbot mohl fungovat na vašich stránkách? Vyplňte formulář níže a my vám vytvoříme nezávaznou ukázku zcela zdarma.

    Získejte ukázku chatbota zdarma!

    Článek pro vás napsal:
    jan_ruzicka_sefbot
    Jan Ružička, zakladatel šéfbota

    O chatboty se zajímám již od roku 2016. Zkušenosti jsem o nich sbíral v Dánsku, Německu, ale také v Anglii, kde jsme měli firmu zaměřenou na věrnostní karty právě skrze chatboty. Baví mě zlepšování procesů, automatizace a také se dlouhou dobu věnuji marketingu. V šéfbotu již od roku 2019 řídím obchodní a ekonomické aktivity firmy. Mým úkolem je udržovat na správné cestě naši vizi a podporovat zdravý růst firmy.